REPORTAGE VOLKSKRANT MAGAZINE

"De coronacrisis heeft de ontwikkelingen in de uitvaartbranche sowieso in een stroomversnelling doen belanden, vertelt uitvaarttrendwatcher Marieke van der Weiden, die met haar bedrijf Funeral Rockstars trendtours doet en lezingen geeft om de traditionele uitvaartbranche te inspireren." 

Toch vraagt een nieuwe generatie nabestaanden wel degelijk om vernieuwing. De gemiddelde plechtigheid duurt 45 minuten, gevolgd door koffie en cake. Uit mijn onderzoek naar de uitvaart van de toekomst bleek dat nabestaanden zich hierbij toeschouwers voelen van een schouwspel dat aan hen voorbij trekt, iets wat niet meer past in onze beleveniseconomie. Vanuit mijn achtergrond als marketeer hoop ik dat commerciële merken hier vaker op gaan inspringen, maar die vinden de dood nog niet echt sexy. Terwijl ik toekomst zie in rouwcafés onder de vlag van een bekend biermerk of het kopen van een Chanel-kist bij de Bijenkorf.’

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb