Inspiratie 

Funeral Rockstars is een inspirator voor de uitvaartindustrie en voor consumenten. Boek een lezing over de Uitvaart van de Toekomst of een actieve werksessie voor jouw team of vriendengroep waarin wij samen bezig gaan met het ontwerpen van een uitvaartscenario voor een bedrijf of een persoon


Keynote "Uitvaart van de Toekomst"

Wereldwijd wordt er geëxperimenteerd met producten en technologieën rondom uitvaarten en rouwen. Er wordt geëxperimenteerd met virtueel leven na de dood, augmented reality applicaties op urnen en kisten, internetuitvaarten, interactieve grafzerken en SMART-robots die plaatsvervangend kunnen zijn voor overleden dierbaren. Door dit soort ontwikkelingen lijkt het taboe rondom de dood te verdwijnen en lijkt het moment van definitief afscheid nemen steeds vaker te worden opgerekt. Tot de dood ons scheidt, is in de toekomst wellicht niet meer relevant. Tot in den eeuwigheid wordt mogelijk het nieuwe devies en daar kunnen producten en diensten bij worden bedacht. Boek de keynote Uitvaart van de Toekomst voor jouw evenement en doe nieuwe ideeën op


Inspiratiesessies

Verras jouw team of relaties met een actieve inspiratiesessie met als centrale uitgangspunt de Uitvaart van de Toekomst waarbij de domeinen entertainment, educatie, esthetiek en escapisme een rol spelen. In een inspiratie sessie wordt de creatieve geest van deelnemers aangezet en/of er worden zaken geconstrueerd die relevant zijn voor een team, merk of bedrijf. In een inspiratie sessie is Funeral Rockstars creative director en TEDx spreker Marieke van der Weiden MA coach en sparringpartner. Kom tot totaal nieuwe ideeen en kansen in de uitvaartindustrie en doe nieuwe kennis op over marketing, social media, digitale toekomst en de creatie van 100% uitvaartbeleving


Inspiratie artikelen

Commerciële lichaamsdonatie

Een commerciële Amerikaanse organisatie genaamd RISE Labs haalt Nederlanders over hun lichaam te doneren aan “de wetenschap” als goedkoop alternatief voor een reguliere uitvaart. Zij zoeken daarmee de grenzen van onze wet op. Het bedrijf handelt in lichamen en zoekt nieuwe ‘kandidaten’ en tientallen mensen hebben zich al aangemeld bij het bedrijf, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.

Lees meer »

Graveyard of social media

The role of Social Media in funeral processes will increase. Social media will be the main ecosystem of funeral shopping and funeral content. Besides, it will be the mass vehicle for future funeral livestreams inititated by professionals and consumers. Let's take a look at the graveyard of social media. Who dies. Who survives. 

Lees meer »

Levende doodskist uit Delft

Voor het eerst is er iemand in een 'levende doodskist' begraven. Een overledene werd zaterdag in Den Haag begraven in een kist gemaakt van plantenwortels en paddenstoelen, die ervoor zorgen dat een stoffelijk overschot snel wordt gecomposteerd. Dit is de eerste keer in de wereld dat iemand op deze manier 'terug wordt gegeven' aan de natuur.

Lees meer »

Jouw nieuwe buddy is een rouwapp

Rouwen is ingewikkeld. Voor rouwenden zelf, maar ook voor hun omgeving. Dat weten Quirine Wissink (27) en Pieter van der Oest (29) als geen ander. Eind deze maand brengen zij Dearly uit, de eerste rouwapp ter wereld.

Lees meer »

Deepfake overledene

Deepfake is een relatief nieuwe technologie waarbij gebruik wordt gemaakt van gedigitaliseerde eigenschappen  van een persoon. Je kent misschien wel voorbeelden als faceswap video's waar jouw eigen gezicht in een filmsetting of op een lichaam van een model wordt geblend. Deze techniek is omstreden omdat er in de wandelgangen de ronde gaat dat politieke kopstukken met deepfake technieken hun politieke tegenstander iets kunnen laten doen en zeggen zonder dat het echt is gebeurd. Toch biedt deepfake veel mogelijkheden vooral als het gaat om rouwen en rouwverwerking.

Lees meer »

Doe nog meer uitvaartinspiratie op in Funeral Rockstars Studio