
The role of Social Media in funeral processes will increase. Social media will be the main ecosystem of funeral shopping and funeral content. Besides, it will be the mass vehicle for future funeral livestreams inititated by professionals and consumers. Let's take a look at the graveyard of social media. Who dies. Who survives.
The graveyard of social media channels. This gives an overview of the digital deaths in social media world:
Google Plus 2011
DailyBooth 2012
iTunes Ping 2012
Hyves 2013
FriendsFeed 2015
Vine 2016
Yik Yak 2017
Friendster 2018
Club Penguin 2018
Myspace “Dead”
Ondersteunend
Fragment(en) Rapport Uitvaart van de Toekomst (2017)
Uitvaartorganisaties moeten gaan beseffen dat technologie iedereen beïnvloedt en dat technologie een integraal onderdeel van een mensenleven is. Dat betekent dat een online leven net zo echt aanvoelt voor consumenten als het echte leven. Daarin spelen social media een belangrijke rol. Boylston (2017) beschrijft hoe uitvaartorganisaties, om een top-of-mind positie bij klanten te claimen, Social Media posts moeten gebruiken als instrument. Boylston beschrijft dat uitvaartorganisaties negatieve comments moeten aangrijpen om te analyseren waar uitvaartorganisaties kunnen innoveren om positief geëvalueerd te worden door consumenten. Daarnaast moeten uitvaartorganisaties volgens de auteur videocontent creëren om merken op te bouwen en een relatie te bewerkstelligen met consumenten. Smilansky (2017) beschrijft hoe live content in de toekomst centraal staat. Alles om brand engagement te creëren. Volgens Smilansky gaat het in de toekomst niet om geregisseerde video’s maar om live verslaggeving en live broadcasting door merken en consumenten (die producten van merken gebruiken).
Reactie plaatsen
Reacties